חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חשיבות של ביטוח תאונות אישיות בגיל הזהב

גיל הזהב, בעולם שלנו, הוא הזמן הטוב של החיים. מחויבות העבודה מאחור, הילדים גדולים ובדרך כלל גם הנכדים, יש קצת כסף פנוי אחרי שנים רבות של עבודה קשה ואת המצרך היקר ביותר, שכמעט ואין לנו בכלל בשנים מוקדמות יותר- והוא זמן פנוי יש בשפע. זה הזמן לצאת וליהנות, לבלות עם הקרובים והאהובים, לנסוע לכל המקומות שלא היה זמן להגיע אליהם ולהשקיע בכל התחביבים שרצינו, אבל דחינו לפנסיה. ובכן, הפנסיה כבר כאן והגיע הזמן להתחיל לחיות.

גיל הזהב הוא השלב בחיים שבו האדם יכול להתמסר באופן מוחלט להנאות שלו ולממש אותן במלואן. תוחלת החיים הולכת ומתארכת, איתה עולה גם איכות חייו של האדם, כל התנאים יחד לחיים טובים באמת.

רק דבר אחד נותר לו למבוגר המודרני, והוא לשמור על עצמו, לעזור למנגנונים הרבים שקיימים למענו ולהוציא את המיטב מהם באופן שיאפשר לו להמשיך וליהנות משנים טובות ופוריות.

המציאות המערבית המודרנית מספקת שכבת ריפוד חשובה ואפקטיבית לבני הגיל השלישי. החל ממערכת בריאות מותאמת, דרך מנגנונים סוציאליים ועד לביטוחים הכה חשובים, במיוחד בשלב הזה של החיים. מיצוי שכבת הריפוד הזו עד תום בהחלט תסייע לשימור איכות החיים והארכת התוחלת שלהם.

שינויי החיים בגיל השלישי

כמו כל שלב בחיים, גם הגיל השלישי מביא עימו לא מעט שינויים. לצד התבונה, הניסיון והנחת, מגיעה גם איזו רגיעה גופנית. המערכות עוברות לפעילות מואטת יותר ומתחילים להתרחש שינויים בקואורדינציה, בראייה והשמיעה, כך גם מערכות רבות נוספות עוברות שינויים שונים שבאים לידי ביטוי גם באיכות וקצב התפקוד. על מנת לשמור על הבריאות והחיים בכלל חשוב מאד להיערך לקראת השינויים הללו, לבצע התאמות איפה שניתן. על האדם לבטח את עצמו וכאן גם תמיכת המשפחה חשובה ביותר.

גם אדם אשר נמצא בכושר גופני מעולה, ובבריאות טובה הופך חשוף יותר בהגיעו לגיל השלישי. כמובן שלא על כולם שפר המזל, ויש לא מעט אנשים שסובלים מבעיות, תחלואות ואתגרים רבים בשלב זה של החיים, מצב כזה מחייב הערכות רבה יותר עוד.

אחד הדברים החשובים ביותר להבטחת איכות החיים היא התאמה של סביבת החיים לצרכים החדשים. משמעות הדבר היא התאמה של הבית, של הרכב, של התזונה והפעילות הגופנית וכך גם של כל הביטוחים שלנו.

תעודת ביטוח לחיים

אמנם קיימת בישראל מערכת שירותי בריאות ציבורית, אבל זו אינה מספקת את הנדרש גם עבור אנשים צעירים ובריאים שיש להם הזמן והאנרגיה לעמוד על דעתם, לא כל שכן כשמדובר על אוכלוסיה שבמקרים רבים פשוט שקופה.

הטיפול הרפואי הדרוש בגיל השלישי הוא הרבה פעמים קבוע, ובהיקפים נרחבים. אדם בגיל זה הינו חשוף לתאונות בסבירות גבוהה ביותר, בין אם בסביבה הביתית ובכל מקום אחר. העניין הוא שגם בהינתן כל ההתאמות הדרושות, החל מפתרונות תמיכה, דרך פתרונות בלימה ועד להתאמה מושלמת של הסביבה כולה, אי אפשר באמת למנוע באופן מוחלט את הסבירות לתאונה. מה שכן אפשר לעשות הוא לכל הפחות לוודא שבמקרה שבו מתרחשת תאונה חלילה, תהיה התמיכה הנדרשת בתהליך השיקום.

נפילה, החלקה, חבלה או כל תרחיש דומה עלולים לקרות בכל עת ובכל מקום, בסבירות גבוהה עוד יותר כאשר מדובר על אדם מבוגר. והבעיה היא כפולה ומכופלת, זאת משום שלצד הסיכון הגבוה ביותר לתאונה, גם תהליך ההחלמה הוא ארוך יותר, הסיכון לנזק חמור הוא גבוה יותר וכל המשמעויות כולן רבות הרבה יותר כאשר מדובר על האוכלוסייה הבוגרת. חלק לא מבוטל מההתמודדות בסיטואציה היא הפן הכלכלי שתקרתו גבוהה במיוחד.

במקרים רבים הנזק אשר נגרם מתאונה מצריך השגחה וטיפול צמוד, אך אינו דורש אשפוז. לעיתים הנזק הפיך, רק שהשיקום לוקח זמן רב, ולעיתים הנזק שנגרם הוא פשוט בלתי הפיך.

המשמעות של טיפול והשגחה היא משמעות של זמן והרבה מאד כסף, מה שלרוב ביטוח הלאומי אינו מכסה, או שאינה מכסה במידה הדרושה, וכך מוצאים עצמם אנשים רבים נאלצים לשלם מכיסם, ומכיס ילדיהם במקרה הטוב, את העלויות של תהליך השיקום והריפוי שלהם.

להבדיל, אנשים שהספיקו לבטח את עצמם מבעוד מועד, יכולים להחלים בנחת, ללא דאגות העול הכלכלי של הדבר, זאת משום שפוליסת הביטוח מכסה את הוצאות הטיפול והשיקום.

ביטוח תאונות אישית- מה הוא אומר?

פוליסת ביטוח תאונות אישיות היא פוליסת ביטוח הכרחית לכל אדם, בכל גיל, ובפרט משהגיע לגיל השלישי. תפקידה של הפוליסה הוא לחסוך מהאדם את הטרדות הפיננסיות ולאפשר לו להשתקם בנחת הרוח, תוך שהוא מקבל את כל התנאים והפתרונות הטובים ביותר שיתמכו בו בתהליך ויאפשרו לו לחזור לשגרת חייו במהירות.

פוליסת הביטוח מספקת כיסוי במקרים של תאונות אישיות ומעניקה פיצוי חד פעמי הנקבע מראש על ידי המבוטח בעת הצטרפותו לפוליסה.

פוליסת הביטוח מורכבת מסעיפים סטנדרטיים ומשתנה מעט בין חברת ביטוח אחת לשנייה, כאשר בכל פוליסה כזו אפשר להוריד ולהוסיף סעיפי כיסוי במידת הצורך. סעיפי הכיסוי של הפוליסה הם קריטיים בחשיבותם, משום שהם אלה שיקבעו מתי וכמה כסף יוענק בעת מימוש הפוליסה.

הכיסוי הסטנדרטי מעניק לרוב כיסוי בגין כוויות ושברים כתוצאה מתאונה, פיצוי בגין נכות שנגרמה כתוצאה מתאונה, פיצוי בגין מצב סיעודי שנגרם כתוצאה מתאונה (לרוב יהיה זה סכום שיוענק באופן חד פעמי), ופיצוי בגין מוות אשר נגרם כתוצאה מתאונה.

כאמור, לסעיפי הכיסוי יש חשיבות עליונה לפוליסת הביטוח, ולכן חשוב מאד לבחור אותם בהתאם לסעיפים הרלוונטיים. עלות פוליסת הביטוח אינה גבוהה באופן יחסי, גם בגילאים המתקדמים יותר, בשונה מהרבה ביטוחים אחרים, והתרומה שלה היא ללא ספק משמעותית וניכרת.

הדרך הבטוחה ביותר לבחור את הפוליסה שתתאים בדיוק לצורכי המבוטח תהיה באמצעות סוכנות ביטוח שתוכל לא רק לסייע בבחירה והתאמה של מבנה הפוליסה, אלא תלווה את התהליך כולו מול חברת הביטוח, לרבות בזמן שבו יידרש מימוש הפוליסה וקבלת הכסף מהחברה.

כידוע, תהליך ההתנהלות מול חברת הביטוח בעל מימוש הפוליסה עלול להיות לא מעט בירוקראטי ומסורבל, מה שקשה עוד יותר לאדם מבוגר לאחר תאונה, ומה שבהחלט יחסך במידה וסוכנות ביטוח תהיה מעורבת בתהליך.

פוסטים נוספים