חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תביעת רשלנות מקצועית? זה יכול לקרות גם לך!

תביעת רשלנות מקצועית? זה יכול לקרות גם לך!

מרבית בעלי המקצוע לא יודעים עד כמה הם חשופים לתביעת רשלנות מקצועית, יחד עם זאת, כל אחד מהם, כלומר מאיתנו, חשוף.

לא, אל תלחצו, המאמר הבא לא בא להניע אתכם מהתמחות ומתן שירותים במקצוע כזה או אחר, להפך, אנחנו פה כדי לעזור. האמת היא שיש מקצועות שבהם הסבירות לתביעות גבוהה יותר ממקצועות אחרים. מקצועות שבהם טווח האחריות הוא גבוה במיוחד, או מקצועות שבהם חריגה מגבולות האחריות או התרשלות בהיבט המקצועי עלולה לגרום לנזק מהותי לגוף או לרכוש, הם בעלי חשיפה גבוהה משמעותית לטעויות ולתביעות. טעות של רופא עלולה לגבות חיים, להבדיל, מנהל כספים שעושה טעות עלול להוביל את לקוחותיו לפשיטת רגל.

כשמדברים על רשלנות מקצועית חשוב להבין שכל בעל מקצוע עלול למצוא את עצמו בפני תביעה. בעוד שאלה החשופים יותר הם בעלי מקצועות חופשיים לרוב כמו רופאים, מנהלי כספים, מהנדסים, אדריכלים וקבלנים, בפועל, כל נותן שירות, בין אם הוא עצמאי ובין אם הוא שכיר חשוף לטעויות אנוש, ובעקבות כך גם לתביעת רשלנות מקצועית, וסכומי הפיצויים הדרושים לרוב גבוהים, מאד. למרבה הצער, גם במכונות יש תקלות, לא כל שכן בעבודה שבוצעה בידי אדם. לטעות זה אנושי ובלתי נמנע, וגם האדם המקצועי והמנוסה ביותר חשוף לטעויות.

איך מתמודדים עם זה?

אף אחד לא ממש חושב על תביעות בסדר היום הרגיל שלו. בין דרישות החיים לעבודה, לשגרה והדברים שחייבים להתבצע, אין הרבה זמן או פנאי נפשי להתפנות למחשבות על יום הדין, ונכון, הוא לא בהכרח יגיע, אבל. אם יגיע, יום הדין הזה יהיה מכריע.

יש מה לעשות בנידון, והפתרון הוא לא לחיות בחרדה, אלא לבטח את עצמך מפני תרחיש שכזה. באמצעות ביטוח אחריות מקצועית תבטיחו לעצמכם ראש שקט בעשייה ובחיים. זו אינה לגיטימציה להסרת אחריות, רק האפשרות לחופש המחשבתי הנדרש לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. שאננות היא בגדר מילה גסה, אבל חרדה היא גם לא פתרון. רשת ביטחון לעומת זאת, כזו שתוכל להכיל מקרה של טעות שנעשתה מעצם היותנו אנושיים ובתום לב, היא בהחלט הדרך להבטיח מרחב עבודה ותנאים אופטימאליים ליעילות מרבית.

איך זה עובד?

ראשית חשוב להבין שמדובר על רשת ביטחון שהיא רלוונטית לכל אחד, בכל מקצוע, בין אם הוא שכיר ובין אם עצמאי. שכירים במקרים רבים מוגנים על ידי מקום העבודה, לפחות באופן חלקי, אבל מאחר והדבר לרוב אינו תחום ומספיק מכסה, ומאחר ולא אחת האחריות של בעל המקצוע נישאת גם באופן עצמאי, שלא תחת מקום העבודה, חשוב לוודא שקיים כיסוי מקיף מספיק. זו האחריות האישית של כל עובד, לוודא שבמקום העבודה שלו יש כיסוי ביטוחי רחב מספיק התואם את הסיכונים שלו בפועל.

לגבי העובד העצמאי, מאחר ואין גב של אף אחד, ההמלצה היא כלל לא להתחיל לעבוד בהעדר כיסוי שכזה. לרוב נחלקים הכיסויים לשני סוגים, אלה המספקים כיסוי לאחריות של רופא, ואלה המתייחסים לכל יתר המקצועות, מתוך אבחנה בין נזק שנגרם לגוף לבין כל השאר.

הביטוח מתייחס לסכומי תביעה, סעיפי כיסוי והיבטים נוספים הנוגעים לאופי העבודה והמבוטח. לתחום כיסוי הפוליסה יש כמובן תפקיד מפתח ביעילותה, על כן חשוב להרכיב אותה נכונה, זאת מומלץ לעשות בליוויים של מבינים בדבר.

פוסטים נוספים