חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע חשוב לעשות ביטוח אחריות מקצועית לעו"ד

עמדות מפתח ואחריות גדולה

נהוג לומר שבטעויות של רופאים פוגשים בבית הקברות ובטעויות של עורכי דין פוגשים בבתי הכלא. המציאות היא, כמו תמיד, מורכבת יותר. מקצוע עריכת הדין שולח כיום זרועותיו לכל תחומי החיים. בין אם מדובר בהתקשרות עם חברת הסלולר או ספק האינטרנט, עסקאות נדל"ן, כתיבת צוואה, ייעוץ לתאגידים ומשרדי ממשלה, פרסומים בתקשורת וכמובן הליכים משפטיים בערכאות, מאחורי כולם עומדת עבודה מאומצת של עורכי דין.
 
עורכי דין מצויים בצמתים חשובים ביותר בחייהם של אנשים, גופים ותאגידים. עבור אלה התנהלותו המקצועית של עורך הדין היא הרת גורל ושגיאותיו עלולות לגבות מחירים כבדים מבחינה כלכלית ואישית. למרבה הצער, מצבים שכאלה מתרחשים בחיי היומיום והם עשויים לגרור תביעה נגד עורך דין מצד מי שרואה עצמו ניזוק מפעולותיו או מחדליו.

החבות הנזיקית בעקבות רשלנות מקצועית

העילה הנזיקית המרכזית על בסיסה מוגשות תביעות כנגד עורכי דין בישראל היא עוולת הרשלנות המעוגנת בסעיפים 35 ו-36 לפקודת הנזיקין. ההלכות שנתקבלו בבית המשפט העליון קבעו סטנדרטים מחמירים למדי אשר מהווים את היסודות לבחינת התנהלותו של עורך הדין בעת הגשת תביעה כנגדו. ככלל, בית המשפט תופס את עורך הדין כמי שמציג בפני הלקוח מצג מכללא לפיו הוא בעל הכישורים המתאימים, הידע והיכולת להבין ולנהל את עניינו של הלקוח במידת האחריות הסבירה בנסיבות העניין. הנורמה לעניין הסבירות נבחנת לרוב על פי כללי לשכת עורכי הדין, החוק או התקנות. מדובר בסטנדרטים מחמירים והליך שיסתיים לחובתו של עורך הדין יגרור לרוב גם השתת תשלומים כספיים גבוהים לטובת התובע.

ביטוח אחריות מקצועית

הגשת תביעה נזיקית בגין רשלנות מקצועית של עורך דין היא בבחינת חזון נפרץ ואנו נתקלים בתביעות רבות המוגשות כנגד עורכי דין בענייני נדל"ן, עריכת חוזים וצוואות ואפילו ביחס לאופן ניהול תיקים בבית המשפט. כצעד ראשון ובסיסי לצמצום הסיכון והחשיפה הגבוהים המלווים את העיסוק במקצוע, עורכי דין נוהגים לבטח עצמם בביטוח אחריות מקצועית.
 
תכנית ביטוח אחריות מקצועית עורכי הדין של לשכת עורכי הדין במנורה מבטחים חברה לביטוח ומשווקת בלעדית ע"י מדנס סוכנות לביטוח בע"מ. פוליסת השכבה הבסיסית שנוסחה ואושרה ע"י לשכת עורכי הדין ויועציה מציעה כיסויים רחבים ומקיפים כדוגמת ועדת ערר, סיכוני סייבר וחבות כלפי צד שלישי ועוד.

לפרטים נוספים לחצו כאן

פוסטים נוספים