חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדוע צריך ביטוח סיעודי פרטי

מצב סיעודי הינו מצב בו אדם אינו יכול לבצע בכוחות עצמו חלק מהותי מפעולות היומיום או שהוא זקוק להשגחה בשל מחלה כגון מחלות נוירולוגיות דוגמת אלצהיימר וכן מחלת הסרטן. העלות החודשית לטיפול באדם במצב סיעודי נעה כיום בין 10,000 ש"ח לחודש, אם הינו בביתו ויכולה להגיע ל – 30,000 ש"ח לחודש אם הנו שוהה במוסד סיעודי. משך הזמן שאדם נמצא במצב סיעודי תלוי במספר גורמים, בין היתר במצב בריאותו ובטכנולוגיות רפואיות ויכול להגיע למספר שנים רב.

ביטוח לאומי אינו מספיק

המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות הנם כיום הגופים העיקריים הנותנים סיוע ממשלתי לאדם שהינו במצב סיעודי ובתנאי שעבר מבחני תפקוד והכנסה.

אולם, סיוע זה הנו מזערי ומעניק מענה חלקי בלבד למימון אדם במצב סיעודי. לכן, כל אדם  יכול להבטיח באמצעות פוליסת ביטוח סיעודי עוד מבעוד מועד כי בבוא היום בו ייקלע למצב סיעודי בין אם עקב תאונה, מחלה או גורם אחר, הוא יזכה לתשלומים מחברת הביטוח.

את גובה התשלום לו יזכה המבוטח הוא קובע בעצמו בזמן רכישת הביטוח כך שהוא יידע בדיוק כמה כסף יגיע לו ביום הפעלת הביטוח.

יש להבהיר כי מצב סיעודי הנו בגדר קטסטרופה כלכלית ונפשית עבור המבוטח ובני משפחתו. לפיכך תחום זה הוא אחד התחומים שחיוני לרכוש עבורם הגנה פיננסית ראויה ובגיל מוקדם, כך שיצטברו זכויות למבוטח לטווח הארוך.

איך בנוי ביטוח סיעודי?

מבנה הפרמיה בביטוח פרט יכול להיות אחד משניים: פרמיה משתנה על פי גיל – עד גיל 65 ומגיל 65 או פרמיה קבועה (שאינה משתנה על פי גיל לכל החיים). מאפיינים אלה הנם גם חלק מיישום הוראות הפיקוח בביטוח סיעודי.

בפוליסה בפרמיה משתנה עד גיל 65, יש לשים לב כי בעת המעבר לפרמיה קבועה בגיל 65, קיימת בדרך כלל העלאה משמעותית בפרמיה.

בפוליסות בפרמיה קבועה, חברת הביטוח צוברת זכויות למבוטח בגין כל תשלום פרמיה. המבוטח משלם פרמיה הגבוהה יותר מהסיכון הביטוחי שלו בגילאים הצעירים, והסכום העודף נצבר עבורו לגילאים מבוגרים יותר. בנוסף, המבוטח זכאי לקבל ערך מסולק – מבוטח שהפסיק לשלם את הפרמיה זכאי, החל ממועד מסוים, לקבל תגמול מופחת מחברת הביטוח, על פי הסכום שנצבר עבורו, אם יהיה במצב סיעודי.

מדנס מציעה לך פוליסת ביטוח סיעודי המתאימה לך על פי צרכיך. נציגינו ישמחו להעניק לך ייעוץ ללא כל התחייבות על מנת שתכיר את כל האופציות העומדות לרשותך כדי שתוכל להבטיח עתיד בטוח מבחינה כלכלית לך ולבני משפחתך.

למידע נוסף על ביטוח סיעודי הנך מוזמן ליצור קשר בטל: 03-6380390

לקבלת הצעה מותאמת עבורך