Search
Close this search box.

ביטוח נסיעות לחו"ל

מה זה ביטוח נסיעות לחו"ל ומדוע חשוב לעשות ביטוח כזה כשמתכננים נסיעה?

ביטוח נסיעות לחו"ל נועד להבטיח לכם כיסוי רפואי מושלם לחופשה, טיול, נסיעת עסקים או כל טיסה או הפלגה לחו"ל.

הנסיעה לחו"ל דורשת התארגנות מראש וטומנת בתוכה סיכונים רבים ושונים לרכוש ולנפש, ולכן יש לרכישת ביטוח חשיבות רבה. כדי שתוכלו לנסוע בראש שקט, ביטוח חו"ל מציע כיסוי עבור מגוון סיכונים בהם אתם עשויים להיתקל במהלך הנסיעה.

למי כדאי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל?

ביטוח רפואי בחו"ל מומלץ עבור כל אזרח ישראלי שנוסע מחוץ לגבולות המדינה, כולל תינוקות וילדים, לא משנה מה משך הנסיעה – בין אם מדובר על ביקור משפחתי שעשוי לארוך מספר שבועות או נסיעת עסקים של פחות מיממה.

ביטוח נסיעות במהלך השהות בחו"ל הכרחי כדי להגן עליכם במידה וחליתם או קרתה לכם חלילה תאונה. כאמור, ללא ביטוח, עלויות הטיפול הגבוהות יחולו עליכם.

מה כולל ביטוח נסיעות לחו"ל?

החל משנת 2017, כל החברות המציעות ביטוח נסיעות מחויבות לספק ללקוחות פוליסה בסיסית זהה הכוללת, בין השאר:

  • כיסוי הוצאות רפואיות עבור ביקור אצל רופא, אשפוזים וניתוחים
  • כיסוי הוצאות בגין רכישת תרופות
  • טיפול חירום בשיניים
  • הטסה להמשך טיפול רפואי בארץ במקרה של החמרה או לפי מידת הדחיפות, בכפוף לתנאי הפוליסה של ביטוח נוסעים

כיסוי זה משמש למעשה בתור ביטוח בריאות בחו"ל, מכיוון שהביטוח הרפואי שיש לכם בישראל במסגרת החוק לביטוח בריאות ממלכתי אינו תקף מחוץ לגבולות המדינה.

טיפ חשוב לפני שרוכשים ביטוח רפואי לחו"ל! אומנם הסעיפים שהפוליסות הבסיסיות מכסות הם זהים, אך המחירים וסכומי הפיצויים שמציעה כל חברה שונים. קחו את הזמן כדי לבצע השוואת ביטוח נסיעות לפני נסיעה לחו"ל, אל תסתכלו רק על המחיר ושימו לב לתנאי הפוליסה המלאים. חברות מסוימות יציעו לכם מחיר ביטוח נמוך, אך בהתאמה סכומי הפיצוי יהיו נמוכים או שתחויבו בהשתתפות עצמית גבוהה.

סוגים שונים של ביטוחי נוסעים לחו"ל

מכיוון שלכל אדם יש צרכים שונים כשהוא טס לחו"ל, ניתן להוסיף לפוליסת הביטוח הרחבות שונות בהתאם לאופי הנוסע והנסיעה.

דוגמאות להרחבות נפוצות:

  • ביטוח מחשב נייד וטאבלט – הרחבה לביטוח נסיעה לחו"ל, הכוללת פיצוי כספי במקרה של גניבת הלפטופ או הטאבלט
  • ביטוח ספורט חורף (סקי) – הרחבה לביטוח נסיעה לחו"ל, הכוללת כיסוי עבור אובדן ימי סקי, איחור בהגעה הנגרם בשל מזג אוויר, ביטול נסיעה עקב היעדר שלג באתר ועוד
  • ביטוח ספורט אתגרי (אקסטרים) – הרחבה לביטוח נסיעה לחו"ל, הכוללת כיסוי עבור פעילויות עם רמת סיכון גבוהה, כגון רכיבת שטח, מוטוקרוס, אופנועי ים, סירות מרוץ, גלישה, סקי מים, רפטינג, צלילה ועוד
  • ביטוח נשים בהיריון – ביטוח נסיעה לחו"ל אשר מתאים לנשים עד גיל 42 ועד שבוע 32 בהיריון

רכישת ביטוח נסיעות לחו"ל לבעלי מצב רפואי קודם

פוליסת הנסיעות הבסיסית אינה מכסה הוצאות הנובעות מהחמרת מצב רפואי קודם, ויש להוסיף הרחבה מתאימה בהתאם לדרישות חברת הביטוח.

מדנס – המומחים שלך בביטוח נסיעות לחו"ל

סוכנות מדנס עובדת עם שלושת חברות הביטוח המובילות כיום בשוק – הראל, הפניקס ופספורטכארד – כדי לספק לכם פוליסת ביטוח אטרקטיבית לנסיעה לחו"ל בהתאמה אישית, שתכסה את כל מה שנחוץ לנסיעה בלי דאגות.

רכישת פוליסת ביטוח נוסעים לחו"ל באמצעות מדנס, בין אם מדובר בביטוח נוסעים של הראל, הפניקס או פספורטכארד, תאפשר לכם ליהנות מליווי אישי, שירות מקצועי ומענה מהיר במקרה של אירוע ביטוחי בחו"ל.

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר מסוכן מדנס, צרו איתנו קשר בטלפון: 03-6380298
שעות פעילות: א'-ה' 16:00–8:00

ניתן גם לקבל הצעה דרך האתרים של חברות הביטוח:

ביטוח נסיעות הראל

ביטוח נסיעות פניקס

ביטוח נסיעות פספורטכארד

טיפים להשוואה ובחירה נבונה של ביטוח נסיעות

בעת בחינה והשוואה של ביטוחי נסיעות, מומלץ לבדוק לעומק את תנאי הפוליסה לביטוח רפואי בחו"ל שמציעה כל חברה, כדי לוודא שהיא מתאימה לצרכי הנסיעה הייחודיים שלכם:

  • סוג הטיול – האם מדובר בנסיעת עסקים, טיול אחרי צבא, ירח דבש, חופשה עם ילדים וכדומה
  • יעד הטיול – אירופה, ארה"ב, דרום אמריקה, מזרח רחוק. בכל אזור יש סיכונים שונים ובהתאם לזאת מחיר ביטוח הנסיעות הרפואי שונה מיעד ליעד
  • גיל המבוטחים – מחיר הביטוח נוטה לעלות יחד עם גיל המבוטח
  • המצב הבריאותי של המבוטחים – יש להתחשב במקרים של היריון, מחלות כרוניות או מצב רפואי קודם
  • משך הטיול המתוכנן – מחיר של ביטוח נסיעה משוקלל לפי מספר ימי הטיול
  • התקציב שלכם עבור הטיול – ביטוח נסיעות הוא סכום קטן אך לא מבוטל מעלות הנסיעה

מספר המלצות נוספות אחרי שבחרתם את הביטוח המתאים עבורכם:

  • רצוי לרכוש את הביטוח כמה שיותר מוקדם – כך תוכלו לקבל פיצוי במידה ותאלצו לבטל את הטיסה כתוצאה ממקרה רפואי פתאומי (בכפוף לתנאי הפוליסה). ניתן לרכוש את הביטוח החל משנה לפני מועד הנסיעה
  • במידה ונאלצתם להפעיל את הביטוח בחו"ל, זכרו לשמור את כל המסמכים – אתם תזדקקו להם כשתחזרו לארץ
  • במקרה של אובדן או גניבה שקשור לביטוח הכבודה שלכם, חובה לקבל אישור על המקרה מהמשטרה המקומית באזור בו אירע המקרה – ללא אישור מהמשטרה לא תוכלו להגיש תביעת מטען כשתחזרו לארץ

שאלות נפוצות אודות ביטוח נסיעות לחו"ל

ביטוח הבריאות שיש לכם בארץ אינו תקף בעת שהות בחו"ל ולכן מומלץ לעשות ביטוח נסיעות המספק כיסוי בעת מקרה חירום רפואי.

אין חובה לרכוש ביטוח נסיעות, אך אם חס וחלילה יקרה משהו, כל העלויות יחולו על הנוסע. במקרה של מצבי חירום רפואיים, הסכומים יכולים להגיע לעשרות ואף מאות אלפי דולרים.

מעבר לדברים הנ"ל שצוינו, הפוליסה הבסיסית של חברות הביטוח כוללת כיסוי הוצאות רפואיות ואשפוז, תרופות, פינוי לבית חולים, הטסה לישראל, טיפול חירום בשיניים, הטסת מלווה מהארץ לחו"ל, כיסוי היריון שאובחן בחו"ל עד שבוע 12 והטסת גופה.

אם מדובר על נוסע בעל מצב רפואי קיים, יש לדאוג לרכוש לפני הנסיעה הרחבה לביטוח הכוללת כיסוי למצב רפואי קיים ולהחמרה רפואית של מצב קיים. פוליסת הביטוח הבסיסית אינה מכסה החמרה במצב בריאותי קודם.

מחיר הביטוח משתנה בהתאם לגיל המבוטח ומצבו הבריאותי, ארץ היעד, מטרת הנסיעה וההרחבות שנוספו לפוליסה. בדרך כלל, מחיר ביטוח בריאות בחו"ל הוא דולרים ספורים ליום.

הגיל המקסימלי לרכישת ביטוח רפואי לחו"ל משתנה בין חברת ביטוח אחת למשנה והוא נע בין 85 ל-95 שנים. הרכישה בכפוף למסמכים רפואיים ואישור חברת הביטוח.

ניתן לשנות את תנאי הפוליסה לנסיעה לחו"ל עד לרגע האחרון. תקופת הזכאות לביטול הביטוח תלויה בתנאים אותם הציבה החברה בה הוא נרכש.

תהליך הגשת התביעה הוא פשוט ונוח, אך הוא משתנה בהתאם לאירוע הביטוחי.

במקרה של אירוע רפואי בחו"ל הדורש אשפוז בבית חולים – יש לפנות טלפונית למוקד סיוע/חירום של חברות הביטוח (פועל 24/7) לקבלת הנחיות והדרכה:

הפניקס – 972-3-9206900+

הראל – 972-3-7547030+

פספורטכארד – 972-9-8920930+

במקרים לא דחופים של פתיחת אירוע תביעה לאחר החזרה לארץ, יש לפנות למוקד נסיעות חו"ל של מדנס בטלפון 03-6380298 שלוחה 2.

להסבר מפורט אודות סוגי התביעות והטפסים הנחוצים עבורן לחצו כאן.

ביטוח נוסעים נועד בעיקר עבור מקרי חירום והוא אינו מתאים לשהות ארוכה בחו"ל, שבמהלכה ייתכן ותצטרכו לבצע בדיקות וטיפולים רפואיים שגרתיים. למעשה, רוב חברות הביטוח לא מאפשרות רכישת ביטוח נסיעות לתקופה ארוכה: הן מגבילות את משך הביטוח עד 180 ימים (6 חודשים) בלבד.

לכן, אם אתם מתכננים שהות ארוכה בחו"ל (במסגרת רילוקיישן, עבודה, לימודים וכדומה), מומלץ לרכוש ביטוח בריאות לישראלים בחו"ל. ביטוח זה יאפשר לכם לקבל טיפול רפואי ללא התחשבות בעלויות או באילוצים של חזרה ארצה להמשך טיפול. ביטוח רפואי לישראלים בחו"ל אינו מוגבל בזמן והוא כולל כיסויים מקיפים (בדיקות, ניתוחים, תרופות ועוד) ומוקד טלפוני 24/7 בעברית.

*המידע והתנאים המפורטים לעיל כפופים לנוסח המלא של הפוליסה, תנאיה וסייגיה טל"ח

לקבלת הצעת מחיר / שירות בפוליסה קיימת

מידע שמסרת ותמסור, ברצונך ובהסכמתך, יישמר אצלנו וישמש את קבוצת מדנס לצורך דיוור ישיר, ניתוח מידע, שיווק ומתן השירותים. ייתכן שהמידע יועבר לחברות בתחום הביטוח והפיננסיים ולספקים לצרכים האמורים.