חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לטיול במדריד

טיפים לטיול במדריד הם תמיד נחוצים, בייחוד אם זו הפעם הראשונה שלכם בעיר התוססת שיודעת לשלב טוב כל כך בין תרבות ים-תיכונית לתרבות אירופית. העיר שנכבשה פעמים רבות מהווה מקור לאטרקציות רבות שרק מחכות לתיירים בשפע. אז שניה לפני שאתם בוחרים את האטרקציות המתאימות לכם, הכנו עבורכם מאמר עם כמה המלצות למדריד בנוגע למזג אוויר, סוגי אטרקציות בחינם, מידע שימושי על תחבורה ואפילו מרכזי קניות אטרקטיביים.

ראשית, הכירו את מזג האוויר במדריד

מזג האוויר במדריד הוא ים תיכוני ולכן מלבד החורף היחסית קר שלה, עונות הקיץ, הסתיו והאביב בדרך כלל מאוד מזכירים לנו את ישראל. לכל עונה במדריד יתרונות משלה: ככלל, העונות המומלצות מבחינת מזג אוויר הן האביב והסתיו (מאי-אפריל, או ספטמבר-אוקטובר), אולם בעונות אלה הלילה נחשב ליחסית קר ולכן מומלץ מאוד להצטייד בבגדים מגוונים. עונת הקיץ לעומת זאת מאופיינת בתיירות רבה וגם בפסטיבלים רבים הפועלים במדריד, ולכן אם החום לא מפריע לכם וברצונכם לחוות את מדריד על אווירתה התוססת – הקיץ הוא ללא ספק העונה בשבילכם (מידע על האירועים הרבים המתקיימים בה ניתן לקבל מאתר התיירות הרשמי של מדריד). אגב, גם בחורף (שמומלץ עבור כל מי שלא בדיוק חובב עומס תיירותי) ניתן בהחלט להגיע לעיר ולבקר במגוון רחב של אטרקציות מקורות שעל חלקן נפרט בהמשך.
על מנת לא להיתפס בגשם או בשרב בהפתעה, תוכלו לבדוק מה הצפי בשירות המטאורולוגי של מדריד לבדיקת מזג אוויר עד שבוע קדימה:
https://www.aemet.es/en/eltiempo/prediccion/municipios/madrid-id28079

אפשרויות התחבורה הזולות והנפוצות

ישראלים רבים בוחרים להזמין כדרך קבע רכב מושכר בעת טיול בחו"ל, אולם חשוב לציין שלפחות בכל הקשור למדריד, האפשרות אינה תמיד מומלצת, שכן מדובר בעיר בעלת תחבורה ציבורית מפותחת מאוד ונטייה לעומסים.

  • האפשרות הראשונה והמוכרת לתחבורה ציבורית היא כמובן המטרו של מדריד. מדובר על קווי מטרו הפרוסים לאורכה ולרוחבה של העיר ומסוגלים להביא אתכם קרוב מאוד לאטרקציות מרכזיות רבות.
  • האפשרות השנייה היא שימוש באוטובוסים שגם כן מסוגלים להביא אתכם לאטרקציות רבות במחיר אטרקטיבי (מחירי הנסיעה במטרו יהיו לרוב כ-2 אירו לנסיעה, כאשר המטרו פועל רצוף החל מ-6 בבוקר ועד 1:30 בלילה. מחירי הנסיעה באוטובוס דומים מאוד למטרו ושעות הפעילות גם כן, החל מ-6:30 בבוקר ועד 23.30 בלילה. אגב, לרשת האוטובוסים אתר נוח מאוד הפועל גם באנגלית).
  • מעבר למטרו ולאוטובוסים, קיימות גם מוניות שנחשבות לזולות גם כן, אך עדיין יקרות יותר מהמטרו או מהאוטובוסים.

ניתן לרכוש כרטיסיה של 10 נסיעות למטרו ולאוטובוסים במדריד או כרטיס משולב ל- 1,2,3,5 או 7 ימים. Zone A כולל גם את שדה התעופה.

אטרקציות במדריד

מדריד כידוע מלאה באטרקציות מכל הסוגים. האטרקציות ההיסטוריות, מקומות הבילוי והשופינג, שלל המוזיאונים וגם כמה ריאות ירוקות הופכות את הטיול בעיר למושלם לכל אחד ובכל גיל.

  • אטרקציות בחינם – חשוב לדעת שבמדריד קיימות גם כמה אטרקציות חינמיות ובראשן המוזיאונים.
    חלק מן המוזיאונים במדריד פותחים את שעריהם בחינם בחלק מימי השבוע, כגון מוזיאון הפראדו המפורסם (ואתר חובה בכל טיול במדריד!) שפתוח בחינם בימי שני ושבת בשעות 6-8 בערב, ובימי ראשון ובחגים בשעות 5-7 בערב, מוזיאון ריינה סופיה שפתוח בימי שני, רביעי, חמישי ושישי-שבת בשעות 7-9 בערב, ובימי ראשון בין 3-7 בערב. גם המוזיאון הארכיאולוגי של ספרד, מוזיאון העיוורים ועוד, מציעים כניסה בחינם בחלק מימות השבוע או תמיד (חשוב לציין שכדי לקבל שעות מדויקות ולהתעדכן בשינויים, מומלץ מאוד לברר באתר המוזיאון עצמו בסמוך לטיסה).
    שלל המוזיאונים מומלצים מאוד למי שמעדיף דווקא לבקר במדריד בחורף.
    באשר לפארקים במדריד, קיימים הפארק "בואן רטירו" הנמצא ליד רובע סלמנקה, מדריד ריו ליד הנהר ועוד.
  • ניתן לעשות הזמנה לטיול במרכז העיר (בחינם). שעתיים וחצי לערך בכל המקומות המרכזיים בעיר. נקודת המפגש היא: Puerta del Sol Square, Equestrian Statue of Carlos III (GREEN UMBRELLA)
    שעת היציאה היא: 10:45
    פרטים באתר: https://ogotours.com/madrid-free-walking-tour
  • ובתחום האטרקציות הלא חינמיות אך עדיין מומלצות:
    בעלות של €10 למבוגר, כדאי לעבור בארמון המלכותי שנמצא ממש במרכז העיר. הארמון פתוח כל יום וממוקם ממש ליד תחנת המטרו Opera. הביקור (בעזרת מדריך – מומלץ) לוקח כשעה עד שעתיים.
    אוק'-מרץ: 10:00-18:00 | אפר'-ספט' 10:00-20:00 (הקופה נסגרת שעה לפני סגירה)
    רצוי להגיע מוקדם כדי להימנע מהתורים הארוכים בכניסה ובמהלך הסיור בארמון.
    אוהבי לונה פארק? הפסקה הבאה בשבילכם:
    כדי להתחיל כמו שצריך טיול ללונה פארק, כדאי להתחיל ברכבל שמשקיף על כל העיר – The Teleférico. איך מגיעים? לוקחים רכבת תחתית לתחנת: Argüelles Metro station
    קווים: חום (4), צהוב (3) ו- אפור (6)
    במהלך חודשי החורף הרכבל פתוח בעיקר בסופי שבוע משעות הצהרים.
    עלות: כ- 12 יורו לשניים (הלוך חזור).
    בתחנה העליונה של הרכבל יש פארק נחמד ושם גם נמצא הלונה פארק -Parque De Attrecciones. בשבת העלות היא 52 יורו לשני מבוגרים וביום ראשון 40 יורו לשני מבוגרים. הלונה פארק פתוח בין השעות 12:00-21:00.
    מידע על הלונה פארק ניתן למצוא פה.
  • שופינג – מדריד מהווה שילוב מושלם בין עיר מודרנית לבין עיר המשמרת את ההיסטוריה (הרחוקה והלא רחוקה) ולכן ניתן למצוא בעיר רחובות שוקקים ותיירותיים, לצד רשתות גדולות המציעות חווית שופינג ממוזגת ונוחה כפי שאנו רגילים וכן, מגוון חנויות יוקרה ומעצבים. כך, ברחוב הגראן ויה (Grand Via) תוכלו למצוא מגוון חנויות תיירותיות המציעות את מרכולתם במחירים סבירים ובראשם פריימארק המוכרת והזולה. ברובע סלמנקה לעומת זאת תוכלו למצוא חנויות יקרות יותר ומסוגננות. אם אתם מעדיפים שווקים, תוכלו למצוא כמה מהם וביניהם שוק אל רסטרו המסורתי יותר, או שוק פואנקארל הצעיר יותר. מומלץ ביותר להגיע לרובע צ'ואקה המכיל בין השאר גם את שוק סן אנטון, אך גם מהווה אטרקציה בפני עצמו עם אווירה טרנדית ותוססת במיוחד הבאה לידי ביטוי במקומות בילוי, מספרות, חנויות ועוד.

וכמה המלצות אחרונות לסיום

  • מדריד היא עיר גדולה יחסית ולכן שווה לתכנן מראש את האטרקציות המעניינות אתכם.
  • התחשבו בסדר היום המסורתי הכולל את הסיאסטה, מנוחת הצהריים שמשפיעה גם על שעות סגירת החנויות בצהריים ופתיחתן מחדש בערב.
  • עונת הסיילים היא בין ינואר-לפברואר ובין יולי לאוגוסט, כך שאם תכננתם טיול שופינג, זה בדיוק הזמן.
  • מתן תשר במדריד: נהוג להשאיר מספר מטבעות. אין חובה להשאיר טיפ של 10% או כדומה.
  • המדרידאים אוכלים צהרים בסביבות 14:00 וארוחת ערב בסביבות 22:00, כך שהמטבחים נפתחים כמחצית השעה עד שעה לפני, בהתאמה.
  • מידע נוסף ומעניין על אטרקציות במדריד ניתן למצוא באתר go madrid.

החלטתם לטוס למדריד? אל תשכחו להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל. כל התוכניות לביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות מדנס כוללות שירותי עזרה ומוקדי חירום הפועלים במשך 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

פוסטים נוספים