חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לטיול בהודו

הודו, המדינה השולטת על רוב תת היבשת ההודית, היא המדינה השנייה בעולם בגודל אוכלוסייתה והשביעית בעולם בגודל שטחה. כנגזרת מנתונים אלו, ישנם יותר ממיליארד בני אדם החיים בהודו, אשר דוברים למעלה ממאה שפות שונות! הגיוון התרבותי הזה עלול להקשות עלינו, המטיילים, להתכונן כראוי לטיול איכותי ועלול אף ליצור בעיות רבות. ריכזנו עבורכם כמה טיפים אשר יסייעו לכם לתכנן טיול מדהים במדינה המופלאה הזו.

קודם כל – מתי לטוס?

הנתון הראשון אותו אתם צריכים לקחת בחשבון הוא תאריך הטיסה שלכם, שכן מזג האוויר יכול להיות גורם משמעותי בטיב הטיול שלכם. אם אתם מתכננים לטייל באזור הרי ההימלאיה, כדאי לכם לעשות זאת בין אפריל לאוקטובר. אם תרצו לטייל בשאר האזורים בהודו, כדאי לכם לעשות זאת בין אוקטובר למרץ.

בחודשים אפריל עד יוני, החום והלחות בהודו עשויים להיות בלתי נסבלים למטייל הממוצע והם עלולים להשפיע לרעה על החוויה שלכם. ביולי ואוגוסט אמנם יורדים גשמי המונסון (ובדרום הודו גם בדצמבר) אך הם מקלים רק במעט על החום והלחות של הקיץ ההודי.

הלילה הראשון בהודו

לכל מטייל מובטחת חוויה של הלם בנחיתה בהודו. כדי להימנע מחיפוש אחר מקום לינה הולם, מומלץ מאוד להזמין מקום לינה מראש, לפחות ללילה הראשון. מעבר לכך, אם אתם נוחתים בערים הגדולות כמו מומביי, כלכותה, מדרס או ניו דלהי, מומלץ להגיע לערים אלו ביום ולא בלילה, מכיוון שחיפוש אחר מקום הלינה שלכם בלילה יכול להיות חוויה לא נעימה. הפתרון הטוב ביותר הוא לקחת מונית משדה התעופה אל המלון. בקישור הזה, תוכלו להזין את מקום היעד שלכם בהודו ולקבל רשימה של מלונות ביעד.

דלהי הישנה ודלהי החדשה

הרבה מן התיירים המגיעים להודו, בוחרים בדלהי, בירת הודו, כיעד הראשון שלהם. עם נחיתתכם בדלהי, תחכה לכם קבלת פנים חמה של ריחות, טעמים, קולות וצבעים חדשים ומפתיעים. העיר דלהי מתחלקת לשני איזורים: דלהי הישנה (אולד דלהי) ודלהי החדשה (ניו דלהי).

דלהי הישנה צבעונית מאוד, עם שווקים הומי אדם ואלפי ריקשות ואופנועים, מסגדים, מקדשים ואפילו מבצרים מן המאה ה-12, ביניהם המבצר המפורסם "ג'אמה מסג'יד" וגם ה"ראג' גהאט", המשמש מוקד עלייה לרגל למיליוני אנשים, שכן בו נשרפה גופתו של מהטמה גנדי.

בדלהי החדשה, המהווה ניגוד מוחלט לדלהי הישנה, תמצאו את כל מה שהעולם המערבי מתאפיין בו – צמחייה וגנים מטופחים, מלונות פאר, בנייני שגרירות, גורדי שחקים, מזרקות ומרכזי קניות מפוארים במיוחד.

היהלום שבכתר – הטאג' מהאל

בעיר אגרה אשר באוטר פרדש (אחת מ-29 המדינות המרכיבות את הודו) תוכלו למצוא את הטאג' מהאל, אשר הוכרז בשנת 1983 כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו ובשנת 2007 נבחר להיות אחד משבעת פלאי תבל החדשים. משמעות שמו היא "כתר הארמון" ובנה אותו הקיסר שה ג'אהאן לזכר אשתו מומטאז, אשר מתה בזמן לידת בנם עוד בשנת 1631. ישנם פרטים רבים על הטאג' מאהל אשר ישאירו אתכם פעורי פה, אותם תוכלו למצוא בקישור הזה, לעיון טרם נסיעתכם. מומלץ להגיע לטאג' מאהל בשעת הזריחה או השקיעה – השמש תצבע את המבנה, המצופה שיש לבן, בצבע ורוד מדהים אשר ישאיר אתכם חסרי מילים אל מול הפלא הארכיטקטוני הזה.

כסף בהודו

השימוש בכסף בהודו שונה מאוד מהארץ. ערך 1 רופי הודי = 0.05 ₪, או בצורה נוחה יותר, 100 רופי = 5.44 ₪ . קודם כל, כאשר אתם מקבלים לידיכם שטרות, שימו לב כי קו הקיפול השטר אינו קרוע. במידה וכן – סרבו לקבל שטרות כאלו. חשוב שתדאגו שתמיד יהיה לכם כסף קטן בכיס, מכיוון שנדיר למצוא מקום עם עודף והדבר יחסוך לכם הרבה זמן ועצבים.

בנוגע לכרטיסי אשראי – השימוש העיקרי שתוכלו לעשות בהם הוא בטיסות, מסעדות יוקרה, מלונות או חנויות טובות. מעבר לכך, השימוש בהם לא נפוץ ברחבי הודו. גם כספומטים תמצאו בעיקר בערים הגדולות, אך בכפרים לא תמצאו כלל כספומטים. לכן, כדאי שתסתובבו תמיד עם כסף מזומן עליכם ובשטרות קטנים בעיקר. דאגו לשים את הכסף הגדול באזור מוצנע, מכיוון שסכומים אשר נראים לנו קטנים עלולים להיראות אסטרונומיים להודים מן הרחוב.

תחבורה ונסיעות בהודו

אם אתם מתכוונים להתנייד ברכבת, דעו כי בהודו קיימת רשת רכבות מעולה. אם אתם מתכננים נסיעות ארוכות ברכבת, צריך להזמין מקומות מראש וניתן לעשות זאת בכל תחנה, עבור כל רכבת. ככל שתקדימו לרכוש כרטיס לנסיעה ארוכה, כך יגדל הסיכוי למצוא דרגשי שינה. אם אתם לא מסתדרים עם כל עניין הרכבות, תוכלו לשלם עמלה קטנה בסוכנויות מסוימות שירכשו עבורכם את הכרטיס ליעד שתחפצו בו. הכרטיסים הקלים ביותר להשגה יהיו כרטיסי המחלקה הראשונה עם דרגשי השינה, מכיוון שאלו הכרטיסים היקרים ביותר ("יקרים" במובן ההודי). אחריהם, יהיו כרטיסים המחלקה השנייה – בין ארבעה לשישה נוסעים בתא סגור עם מיזוג אוויר. אחריהם יהיו המחלקה השנייה ללא מיזוג אוויר אך עם דרגשי שינה. הכרטיסים הזולים ביותר יהיו הכרטיסים למחלקה השלישית, עם ספסלי ישיבה. שימו לב כי ישנם המון אנשים העולים על הרכבת, לכן הסיכוי שלכם למצוא מקום ישיבה במחלקה זו הוא אפסי. על מנת לרכוש כרטיסים באתר הרכבות הרשמי של הודו, לחצו כאן.

בנוגע לאוטובוסים – שימו לב כי הודו מחולקת לעשרים ותשע מדינות ולכל מדינה קיימת רשת אוטובוסים משלה. לא תוכלו לנסוע באוטובוסים החוצים את כל הודו, אך תוכלו למצוא קווי לילה המגיעים ליעדים מרכזיים בנסיעות ארוכות של 8 שעות עד 16 שעות.

ניתן להיכנס לאתר חברת האוטובוסים הממשלתית של קראלה או אתר חברת האוטובוסים הממשלתית של טמיל נאדו על מנת להתעדכן בקווים וזמני נסיעה.

אם אתם מתניידים בריקשות, דעו כי זהו פתרון נוח וזמין, אך הקפידו לקבוע תשלום מראש כדי להימנע מבעיות.

שיחות טלפון בהודו

פתרונות התקשורת בהודו הם נוחים וזולים. בכל מקום שתגיעו אליו, תמצאו סוכנות טלפון ואפילו השיחות זולות מאוד ולא דורשות את קניית הכרטיסים המסורתית. החברה הסלולרית BSNL פעילה בכל רחבי הודו, לכן רצוי לשקול לקנות מהם כרטיס סים לתקופת השהות שלכם בהודו. גם סוכנויות אינטרנט נמצאות בכל מקום בהודו והתקשרות בטלפון דרך רשת האינטרנט (כמו שיחות טלפון ב-WhatsApp, לדוגמה) אפשרית במחירים נמוכים עד כדי גיחוך. ניתן להיכנס לאתר BSNL על מנת לרכוש חבילות שיחה וגלישה.

החלטתם לטוס להודו? אל תשכחו להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל. כל התוכניות לביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות מדנס כוללות שירותי עזרה ומוקדי חירום הפועלים במשך 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

פוסטים נוספים