חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לטיול בבודפשט

טיפים לטיול בבודפשט

בודפשט, הבירה ההונגרית, הפכה בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל לישראלים. זוגות, משפחות, קבוצות חברות, מסיבת רווקים – אין קהל שלא מצא את מה שחשקה נפשו בעיר, ואין זה פלא. עם טיסת לואו קוסט של 3 שעות בלבד, שעולה מחצית מטיסה רגילה, בתי מלון יוקרתיים ומפוארים, או דירות להשכרה במרכז העיר, ובעיקר שלל אטרקציות בבודפשט – העיר תהיה הבחירה החכמה (והמשתלמת) ביותר לחופשה הבאה שלכם!

כמה דברים שאתם חייבים לדעת לפני תחילת הטיול

המטבע המקומי בהונגריה נקרא פורינט (FT). 75 פורינטים (בערך) שווים שקל אחד. חשוב להצטייד במטבע המקומי בעת השהות בעיר, מכיוון שמרבית החנויות, בעיקר בדוכנים הקטנים הפזורים בכל רחבי העיר, לא מקבלים יורו. את ההחלפה תוכלו לבצע שם, עם יורו או דולרים שהבאתם מהארץ, משום שבמרכז העיר (ובעיר כולה) קיימים עשרות ומאות חלפנים שישמחו להחליף לכם את הכסף בשער נאה, בעוד שבישראל, רוב החלפנים לא מחזיקים את המטבע ההונגרי. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שהתחבורה הציבורית בבודפשט נהדרת. האוטובוסים, הרכבת התחתית, החשמליות ואפילו המוניות בעיר – כולם זריזים, אמינים, מהירים ולא יקרים!

טיפ קטן: קנו כרטיס חופשי של 72 שעות באחת המכונות בתחנות הרכבת, ותוכלו לנסוע בכל אמצעי התחבורה (מלבד במוניות) עם אותו הכרטיס, כאוות נפשכם.

בחירת מלונות מומלצים בבודפשט

למרות שהתחבורה נהדרת, אתם תראו שאת רוב הטיול תעבירו בהליכה. העיר איננה גדולה, אך יפהפייה, קל וכיף ללכת ברגל ממקום למקום. מלונות מומלצים בבודפשט יהיו כאלה שהכי קרובים למרכז – רחוב הנקרא ואצי אוצה (Vaci utca), שהוא הרחוב המרכזי ביותר, ויש מגוון אטרקציות בבודפשט סביב הרחוב הזה.

אזור מרכזי נוסף שמומלץ לשהות בו הוא הרובע היהודי. מדובר על איזור שוקק חיים שבו ממוקמים מרבית הפאבים, המועדונים וחיי הלילה של בודפשט. כמו כן, הוא פחות יקר מאזור ואצי אוצה אבל עדין מאוד מרכזי וניתן להגיע ממנו ברגל לרוב האטרקציות בבודפשט.

שומרי הכשרות או המשפחות הגדולות יהנו גם מאפשרות של דירות להשכרה הכוללת מטבח לבשל בו ארוחות ופרטיות מרבית.

אטרקציות שאסור לכם לפספס

האטרקציות בבודפשט הן גולת הכותרת של העיר.
מלבד רחוב ואצי אוצה הצבעוני והמקסים, מומלץ לטייל על גשר השלשלאות המפורסם (Széchenyi Lánchíd), לחוות את הנוף המרשים משני צדי נהר הדנובה, והמלצה אישית שלנו – בשעות הערב הוא מרשים אף יותר. למרגלות הגשר מוצבת אנדרטת הנעליים המרגשת אשר מנציחה את זכרונם של יהודי הונגריה.
בית הכנסת הגדול ברחוב דוהאן (Dohány utcai Zsinagóga), הוא הגדול ביותר ברחבי אירופה והרביעי בגודלו בעולם, והפך לאחת האטרקציות התיירותיות הבולטות בבודפשט. שם תוכלו למצוא אתר הנצחה ליהודי גרמניה שנספו בשואה. בית הכנסת מציע סיורים בשעות מסוימות, ובשישי משעות הצהריים וביום שבת הוא כמובן סגור לסיורים, בשל המתפללים הרבים שפוקדים אותו לכבוד השבת. לפרטים נוספים:
https://www.greatsynagogue.hu
שדרת אנדראשי, המקבילה ל"שאנז אליזה" של פריז, והמלאה באתרים רבים וחשובים כגון בית האופרה, האקדמיה למוזיקה ועוד, משתרכת לאורך רצף בניינים בעלי סגנון ארכיטקטוני אקלקטי ובעלת המון מקומות בילוי, בתי קפה וחנויות.
בניין הפרלמנט ההונגרי המרהיב מושך אליו תיירים רבים, עם סיור מודרך ניתן להכנס גם לחלליו הפנימיים וליהנות מהבניה האקלקטית המרשימה.

שווקים

השוק המקורה הגדול (The Great Market Hall, תחנת  Fővám tér), הוא מקור תיירותי על מנת לחוות את חיי המקומיים והאוכל ההונגרי, השוק בעל שלוש קומות – התחתונה עם סופרמרקט, חמוצים, דגים ופירות ים, קומת הקרקע (האמצעית) עם תבלינים, בשר, ירקות, פירות, מאפים ויינות, והעליונה מוקדשת לדוכני מזכרות, בגדים, מפות ואוכל מהיר.

נקודות תצפית

  • גבעת גלרט – גובה הגבעה 140 מ' ונשקף ממנה נוף ייחודי על הצד של פשט. הגבעה נקראית על שם גלרט הקדוש, אשר לפי האמונה גולגל בתוך חבית ע"י הפאגנים מהגבעה שעליה ניצב גם הפסל שלו. עוד ניתן לראות על הגבעה את מבצר הסיטדלה ופסל החירות של האשה עם העלה דקל, אשר הפך למאפיין בולט בנוף של בודפשט.
  • גבעת המצודה – הגבעה מלאה באטרקציות מפורסמות, כמו ארמון המלך והגלריה הלאומית, כנסיית מטיאש (ניתן בתוספת תשלום לעלות למגדל הכנסיה לתצפית נוספת), מצודת הדייגים ועוד.

פינוקים

  • מרחצאות סצ'ני – כשבחוץ קר ואפילו גשום והבריכה היא בטמפרטורה של 30 מעלות, זו חוויה באמת מיוחדת. המקום כולל 15 בריכות פנימיות בטמפרטורות שונות, 3 בריכות חיצוניות גדולות, סאונות, ג'קוזי, מסאז' ועוד. התשלום הוא רק במטבע הונגרי וההגעה פשוטה עם המטרו לתחנה שצמודה  למרחצאות.
  • בית הקפה ניו יורק במלון בוסקולו (New York Kávéház) – בית הקפה היוקרתי נחשב לפנינת המלון, עם עיצוב מפואר ועוגות קונדיטוריה משובחות בסגנון הונגרי, קשה להגיד לזה לא. המבקרים בו אומרים "טיפה יקר אבל לא כדאי לוותר".

פסטיבלים והופעות

הופעות בבודפשט הן בילוי פופולרי במיוחד ולהקות ואומנים רבים מרחבי העולם מגיעים אליה בכל ימות השנה. אם אתם מתכננים טיול שגמיש בתאריכים, תוכלו לבקר באתר הבא, לראות את ההופעות העתידיות ולתכנן את הטיול בהתאם:
https://www.songkick.com/metro_areas/29047-hungary-budapest
בנוסף, העיר מלאה בפסטיבלים וכמעט בכל חודש יש אירוע ייחודי. התעדכנו בפסטיבלים המתרחשים בסמוך לטיול שלכם באתר הזה: https://visitbudapest.travel/budapest-events/

קניות בבודפשט

גם קניות בבודפשט הן חלק גדול מהסיבה שישראלים רבים מגיעים לעיר, משום שמדובר בקניות זולות יחסית, ובתקופות מסוימות בשנה, ניתן למצוא מבצעים נהדרים, על המותגים הכי אהובים. ברחוב ואצי אוצה תוכלו למצוא חנויות של זארה, דזיגואל, אדידס, אסתי לאודר, מאק, סטרדאווריוס, H&M ועוד, במחירים מצוינים.
עוד בעיר פזורים כמה וכמה קניונים, כאשר הגדול מבניהם הוא קניון ארנה פלאזה, המכיל 3 קומות של חנויות מכל הסוגים ( Kerepesi út 9).


החלטתם לטוס לבודפשט? אל תשכחו להפעיל ביטוח נסיעות לחו"ל. כל התוכניות לביטוח נסיעות לחו"ל באמצעות מדנס כוללות שירותי עזרה ומוקדי חירום הפועלים במשך 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

פוסטים נוספים