חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להוזיל את ביטוח המשכנתא ואיך מחשבים?

איך להוזיל את ביטוח המשכנתא ואיך מחשבים?

במציאות הישראלית הנוכחית, מעטים האנשים היכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה מבלי לקחת הלוואת משכנתא. בעבר, אלו שלקחו משכנתא בבנק נאלצו לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק, בתנאים שנקבעו על ידי הבנק. מצב זה השתנה וכיום כל אחד יכול לרכוש ביטוח משכנתא באמצעות סוכני וסוכנויות הביטוח, לחסוך כסף רב ולקבל תנאים מועדפים.

בקצרה – מה זה ביטוח משכנתא?

ביטוח משכנתא הוא רשת בטחון לבנק שבאה להיטיב גם עם נוטלי המשכנתא. הביטוח מורכב משני חלקים עיקריים: ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה. ביטוח חיים למשכנתא מוודא כי במקרה בו אחד הלווים נפטר לפני סיום החזר הלוואת המשכנתא, הבנק יקבל את יתרת החזר ההלוואה מחברת הביטוח, והלווה השני יהיה פטור מהמשך תשלום החזרי המשכנתא. ביטוח מבנה למשכנתא בא להבטיח כי ערך הדירה המהווה משכון ישמר, ובמקרה של נזק לדירה עצמה ימצאו המשאבים להחזיר את הדירה למצבה לפני קרות הנזק, מטרה שגם בני הבית הגרים בדירה שותפים לה.

לאיזה סכום מצטברים כספי ביטוח המשכנתא?

סכום הביטוח נע לפי כמות שנות ההחזר, כך שהלווה משלם בחודש את החזר סכום המשכנתא (עם הריבית), שמגיע לרוב לכמה אלפי שקלים, פלוס תוספת עבור ביטוח המשכנתא. אמנם במצטבר הסכומים יכולים להיות גבוהים, אך מאחר והמשכנתא מתחלקת לשנים רבות, התוספת של הביטוח יחסית קטנה ופחות מורגשת. כדי לבדוק כמה בדיוק יעלה לכם ביטוח המשכנתא וכמה תוכלו לחסוך במהלך השנים, מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח מוסמך ולקבל את התמונה המלאה.

מה ההבדל בין ביטוח חיים למשכנתא לביטוח מבנה למשכנתא ואיך אפשר לחסוך

ביטוח חיים למשכנתא – במהלך השנים, סכום ההחזר הנותר לתשלום המשכנתא יורד, ואיתו גם יורד סכום הכיסוי והפרמיה המשולמת. קיימת אפשרות לרכוש הרחבות לביטוח חיים למשכנתא – לפני שמקבלים החלטה היכן לבטח, כדאי לבצע השוואה ולהתייעץ עם סוכן ביטוח מומחה בתחום.

שני דברים חשוב לדעת לגבי ביטוח חיים למשכנתא. הראשון הוא שהוא אינו זהה לביטוח חיים פרטי רגיל. בניגוד לביטוח חיים רגיל, המוטב בביטוח חיים למשכנתא הוא הבנק ולא המוטבים כפי שנקבעו על ידי המבוטח. ניתן לרכוש שני ביטוחי חיים למטרות שונות – אחת עבור הבנק ושני עבור המוטבים. במקרה של פטירה, הסכומים יתקבלו בנפרד משני הביטוחים ללא תלות האחד בשני. הדבר השני שכדאי לדעת הוא כי ניתן לקבל הכרה בהוצאה של הפרמיה לצרכי מס ועד לגובה 25% מהתשלומים ששולמו, בכפוף לתקרה בחוק,  עבור ביטוח החיים למשכנתא וזאת במסגרת הגשת הדו"ח השנתי למס הכנסה.

ביטוח מבנה למשכנתא – ביטוח מבנה משלם פיצוי במקרה בו נגרם נזק לדירה. הפיצוי משולם כנגד הערכת שמאי וקבלות שהוצאו במטרה לתקן את הנזקים שנגרמו. כיוון שכך ובניגוד למצב לגבי ביטוח חיים – אין סיבה לרכוש ביטוח מבנה נוסף לזה הנרכש במסגרת ביטוח משכנתא. חשוב לבדוק כי ביטוח המבנה מכסה את מלוא הסכום שהתיקון עלול לעלות, גם אם החזר המשכנתא שנותר הוא בסכום נמוך, כדי שימצאו מספיק משאבים בידי בעלי הדירה לתקן נזק שנגרם.

חברות ביטוח רבות מעניקות הנחה ברכישת ביטוח תכולת דירה בנוסף לביטוח מבנה. ביטוח תכולת דירה נותן מענה גם למצבים בהם תכולת הדירה נפגעה (מוצרי חשמל, תכשיטים, חפצי אמנות, רהיטים וכדומה) או שדברים נגנבו מהדירה. ברכישת ביטוח מבנה למשכנתא כדאי לנצל הטבות אלו ולרכוש ביטוח משלים לתכולת הדירה.

ביטוח משכנתא – הדרך לחסכון מתחילה במדנס

הדרך לחסכון בעלויות מתחילה בביצוע השוואה בין הפרמיות והתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח בשוק. ניתן לקבל אומדן והשוואה באמצעות מחשבון משרד האוצר. ההשוואה תכלול אומדן לתשלום ראשוני, כמו גם אומדן ממוצע לכלל התקופה והסכום המשולם לאורך כל התקופה. יחד עם זאת ההשוואה לרוב לא תכלול הטבות והנחות שתוכלו ליהנות מהן ויחסכו לכם כסף רב, נתונים אלו תוכלו לקבל בסוכני הביטוח המומחים של מדנס.

סוכני הביטוח במדנס יעזרו לכם  להחליט האם דרוש לכם ביטוח חיים פרטי נפרד מביטוח המשכנתא, ולבדוק ולהמליץ אלו הרחבות כדאי לכלול במסגרת כל אחד מהביטוחים.

מעוניינים להתייעץ עם איש מקצוע? השאירו פרטים בעמוד ביטוח משכנתא ונחזור אליכם בהקדם.

פוסטים נוספים