חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביטוח משכנתא לחולים

ביטוח משכנתא לחולים

ביטוח משכנתא מחולק לביטוח מבנה וביטוח חיים למשכנתא. שני ביטוחים אלה מבטיחים לבנק המשכנתאות שערך הדירה יישמר הן במקרה נזק לדירה בעקבות שריפה, פיצוץ, רעידת אדמה או כל נזק למבנה הדירה וכן במקרה מות לוקח המשכנתא שבעקבות מותו עלולה להיפסק החזרת כספי הלוואת המשכנתא לבנק המלווה.

למרות שכמעט כל אדם המעוניין במשכנתא יכול לקבל אותה כל עוד מצבו הפיננסי יציב, מרכיב ביטוח החיים בביטוח משכנתא עשוי להיות בעייתי מאוד למעוניינים במשכנתא הסובלים ממחלה כרונית כגון סרטן, מחלת לב, סוכרת, ניוון שרירים, איידס ועוד. מדוע?

המכשול למשכנתא

כאשר רוכשים ביטוח חיים, כל חברות הביטוח דורשות מהמבוטח למלא הצהרת בריאות הבוחנת את מצבו הרפואי של המבוטח ומחליטה על פיו האם ניתן לבטח אותו ובאילו תנאים. הליך זה נקרא חיתום ויש מקרים רבים בהם אנשים אינם עוברים את החיתום של חברות הביטוח ואינם יכולים לרכוש ביטוח חיים למשכנתא ופועל יוצא מכך אינם יכולים לקבל משכנתא מהבנק מפני שזה מחייבם כתנאי מקדים לקבלת המשכנתא לערוך את ביטוח החיים.

אופציה, חברת בת מבית מדנס, המתמחה בביטוחים לחולים, מציעה לאדם הנתקל בבעיית החיתום ולערוך לו ביטוח חיים למשכנתא  ייחודי שפיתחנו הנקרא "ביטוח חיים לבעלי מוגבלויות". לסוג ביטוח חיים זה יכול להתקבל כל אדם שעובר הליך חיתום מיוחד בו אקטואר בודק האם על פי הגדרה רפואית תוחלת חייו התקצרה ב 3 שנים וארוכה מ 5 שנים, מה שאומר שניתן לרכוש אותו ברוב מצבי הבריאות, אף לאחר התקף לב, סרטן, סוכרת, ניוון שרירים, איידס ועוד.

ביטוח חיים שונה מביטוח חיים רגיל בשלושה נושאים מרכזיים:

  1. היות וביטוח החיים למשכנתא מוצע לאנשים עם בעיות רפואיות הוא יקר יותר, אולם משרד הרווחה מחזיר ללווה עד 300 ₪ בחודש, מה שיכול להביא במקרים מסוימים אף להחזר מלא העלות וביטוח ב"חינם" או בעלות נמוכה מאוד
  2. בשנתיים וחצי הראשונות ביטוח זה אינו מכסה מחלות אלא תאונות בלבד כלומר אם המבוטח הלווה ימות חלילה ממחלה במשך השנתיים וחצי הראשונות של הביטוח כתוצאה ממחלה, לא ישולם סכום הביטוח אלא רק החזר של הפרמיה ששולמה, אולם לאחר שלוש שנים הביטוח הופך לביטוח חיים רגיל לכל דבר ועניין. אם המבוטח ימות מתאונה בשלוש השנים הראשונות הביטוח יכסה אותו במלא סכום הביטוח
  3. הביטוח יהיה עד למחצית מסכום המשכנתא ולא יותר ממשכנתא של 1,000,000 ₪, אולם הבנק חייב יהיה לקבל הביטוח הזה

ביטוח חיים למשכנתא ייחודי זה נותן מענה למי שלא יכול לרכוש ביטוח חיים רגיל, והוא מאפשר למי שאינו שמצבו הרפואי מסובך גם לרכוש ביטוח משכנתא.

הקבלה לביטוח ייחודי זה כרוכה בהליך ארוך שלוקח כחודש ולכן חשוב להקדים למלא הטפסים כדי לספק הביטוח לבנק בזמן.

מבוטחים רבים נעזרו בעבר בשירותיה של אופציה מבית מדנס לרכישת ביטוח חיים משכנתא לבעלי מוגבלויות, קיבלו משכנתא והגשימו את חלום רכישת דירה.

לפרטים נוספים על ביטוח משכנתא ניתן ליצור קשר בטל: 03-5244410